Verstappen is blij: de benzinemotor wint terrein in de Formule 1

Verstappen is blij: de benzinemotor wint terrein in de Formule 1
Wat is er gebeurd?
- Vanaf 2027 krijgt de verbrandingsmotor weer meer vermogen: 58-42 in 2027,60-40 in 2028 (nu is het 50-50)
- Coureurs moeten nu regelmatig het gas loslaten op rechte stukken om de batterij op te laden
- Max noemde het zelfs gekscherend Mario Kart — hij wilde dat de veranderingen sneller gingen
Waarom jij dit moet weten
Dit raakt jou omdat vanaf 2027 de verbrandingsmotor weer meer vermogen: 58-42 in 2027,60-40 in 2028 (nu is het 50-50) krijgt.
Kort gezegd
Kort gezegd: f1 wordt weer meer gas geven en minder batterij managen — precies wat Verstappen wilde.
C'était clair ?
Merci pour ton retour !