Verstappen is blij: de benzinemotor wint terrein in de Formule 1

Verstappen is blij: de benzinemotor wint terrein in de Formule 1

Wat is er gebeurd?

  • Vanaf 2027 krijgt de verbrandingsmotor weer meer vermogen: 58-42 in 2027,60-40 in 2028 (nu is het 50-50)
  • Coureurs moeten nu regelmatig het gas loslaten op rechte stukken om de batterij op te laden
  • Max noemde het zelfs gekscherend Mario Kart — hij wilde dat de veranderingen sneller gingen

Waarom jij dit moet weten

Dit raakt jou omdat vanaf 2027 de verbrandingsmotor weer meer vermogen: 58-42 in 2027,60-40 in 2028 (nu is het 50-50) krijgt.

Kort gezegd

Kort gezegd: f1 wordt weer meer gas geven en minder batterij managen — precies wat Verstappen wilde.

C'était clair ?