Zelfde WK, totaal andere vibe

Zelfde WK, totaal andere vibe: Canada viert diversiteit terwijl de VS fans aan de grens wegsturen
Wat is er gebeurd?
- Canada opent vandaag het WK in Toronto; de VS en Mexico zijn mede-gastheer maar de sfeer ligt ver uit elkaar
- In de VS mogen fans uit Iran, Haïti en Senegal niet binnen; transgenderpersonen en pro-Palestijnse posts kunnen problemen geven
- Canada profileert zich als multicultureel; bondscoach Jesse Marsch schaamt zich voor het “arrogante gedrag” van de VS tegen Canada
Waarom jij dit moet weten
Dit raakt jou omdat in de VS fans uit Iran, Haïti en Senegal niet binnen; transgenderpersonen en pro-Palestijnse posts problemen mogen kunnen geven.
Kort gezegd
Kort gezegd: het grootste WK ooit wordt een clash tussen twee werelden — voetbal én politiek.
C'était clair ?
Merci pour ton retour !