Vlaanderen wil 450.000 extra woningen bouwen

Vlaanderen wil 450.000 extra woningen bouwen — zonder elk lapje groen vol te zetten
Wat is er gebeurd?
- Tegen 2050 moeten er 450.000 extra woningen bijkomen door vergrijzing en kleinere gezinnen
- Een taskforce schuift zeven aanbevelingen naar voren, zoals betere data en meer budgethuur
- Minister Hans Bonte noemt het een plan voor betaalbaar wonen zonder overal beton te storten
Waarom jij dit moet weten
Dit raakt jou omdat tegen 2050 er 450.000 extra woningen bijkomen door vergrijzing en kleinere gezinnen moeten.
Kort gezegd
Kort gezegd: de wooncrisis wordt niet kleiner — dus Vlaanderen probeert nu eindelijk met een lang plan te komen.
Was this clear?
Thanks for your feedback!